Gameplay – Project I.G.I. (Military Airbase)

Nyní, když se nám podařilo zpřístupnit letecký koridor, jsme helikoptérou dopraveni téměř k letecké základně, kde by podle hlášení pozorovacího týmu měl být držen Priboi v suterénu jedné budov. Úkol je tedy jasný, nenápadně infiltrovat základnu, osvobodit Priboie a eskortovat ho k místu vyzvednutí. Není tedy důvod na nic čekat a po vysednutí z helikoptéry zamíříme k nedaleké radarové stanici. U té se stačí zbavit strážného obcházejícího venku. Dovnitř stanice není potřeba zavítat, tedy za předpokladu, že nás k tomu neláká zvědavost nakouknout dovnitř. Pro nás je však podstatnější sráz za touto stanicí. Z něho je solidní výhled na okolí. Po levé ruce můžeme vidět řídící věž a hangáry letadel. Nás však mnohem více zajímá základna vpravo. Pomocí dalekohledu omrkneme situaci a následně seběhneme k základně.

U vstupní brány se je potřeba zbavit několika strážných, přičemž neškodí dávat si pozor i na hlídku na vodojemu. Při špatné konstelaci hvězd se bude přesouvat zrovna v okamžiku, kdy se v tomto sektoru budeme pohybovat a zaznamená nás. Na to lze reagovat dvěma způsoby. Ignorujíc tříštící se sklo doběhneme za stěnu bunkru a ostřelovače si necháme na později. Druhou variantou je použít přiblížení na naší MP5 a poslat jeho směrem spršku střel. Tak či onak musíme dojít k uzavřeným vratům do bunkru. Ty si otevřeme hacknutím ovládání vlevo. S trochou té střelby se protáhneme garáží k prostranství u vodojemu. U něj se opětovně budeme muset postarat o nějaké ty stráže, přičemž si je zapotřebí dávat pozor na vojáka stojícího na terase. Ten je vybaven odstřelovačkou a dokáže být hodně nepříjemný. Další krok logicky vede po žebříku na vršek vodojemu pro pušku Dragunov. Ta nám ušetří spoustu trápení s eliminováním hlídek a kamerového systému. Stačí z věže omrknout situaci a dobře mířenými střelami pročistit cestu k cílové budově.

Ale i tak bude potřeba ještě nějaké ty stráže dořešit. Hned za rohem budovy zahlédneme na terase dalšího ostřelovače. Pozor si je taktéž nutné dát na hlídku obcházející vedlejší skladiště. Optimální je kouknout na satelitní mapu a před vystrčením nosu za tento roh si zkontrolovat polohu tohoto strážného. Po čistce v tomto prostoru zamíříme do budovy, v níž jsme před okamžikem na terasách odstranili ostřelovače. Nejenže nám tu leží dva zásobníky do Dragunova, které se nám zanedlouho budou ještě hodit, ale navíc zde na stole leží lékárna. Vyjedeme tedy výtahem do patra a doplníme vybavení o tyto užitečné věcičky. Tím jsme jen kousek od proniknutí do budovy ochranky. Pokud jsme tak již neučinili z vodojemu, vyřadíme kameru zabírající vchod.

V této fázi si je potřeba dát pozor na vojáky v nedaleké ubikaci. Při průchodu bránou k hlavnímu vchodu neunikneme jejich pozornosti a je potřeba se o ně postarat, než zamíříme do budovy. Do té se dá ještě dostat přes střechu za předpokladu, že obejdeme téměř celou základnu. Avšak tato alternativa je zbytečně dlouhá bez nějakého zajímavého bonusu. Spíše naopak je pro nás s taktického hlediska lepší vtrhnout do budovy dveřmi. Máme totiž místní ozbrojence pěkně na mušce. Po vypořádání s nimi zamíříme k zadržovacím celám v suterénu. Ty přinášejí pořádné zklamání, Priboi zde není. Parametry mise proto musí projít značnou obměnou. Primárním cílem se stává naváděcí věž, v níž se nachází záznamy o odletech. Ty snad napoví, kam byl Priboi přemístěn. Zastavíme se tedy ještě za dveřmi s červeným křížem, kde dle očekávání najdeme další dávku zdraví.

Následně stejnou trasou opustíme tuto základnu a přesuneme se nadohled naváděcí věže. To je okamžik, kdy přichází ke slovu získaná munice do odstřelovačky. S bezpečné vzdálenosti se postaráme o hlídky i bezpečnostní kamery, než se přesuneme ke strážní budce. V té se nachází tlačítko ovládání vrat. Při procházení spojovací budovou si je potřeba dát pozor na poslední místnost. Do té se ze dvora snese sprška střel od stráže před dveřmi do věže. Až se postaráme o tuto dvojici, vyjedeme výtahem na vrchol věže, kde nás čeká poslední přestřelka. Pak již jen použijeme místní počítač, v němž získáme drahocenná data. Ty nás směřují k novému cíli, což si žádá bezprostřední přesun. Anya nás proto posílá k Migu v krajním hangáru, nejrychlejšímu to dopravnímu prostředku.