Gameplay – Doom 3 (Alpha Labs – Section 4)
Po otevření oddělovacích vrat si doplníme trochu toho zdraví a popojdeme do vedlejší kontrolní místnosti. V té na sebe upozorňuje vědec uvězněný v komoře reaktoru. Výpadek proudu ho uzavřel ve smrtelné pasti. A my jsme konečně jeho cestou na svobodu. Při stisknutí tlačítka na ovládacím panelu si je záhodno dát pozor na to, jaké stiskneme. To horní aktivuje cyklus, znamenající dost nepříjemnou smrt. I když nám to může být teoreticky jedno, komoru pro průchod nám to zpřístupní taktéž. Jenže my jsme chrabrý mariňák se vším všudy, proto použijeme spodní tlačítko. Poté sjedeme výtahem k vděčnému vědci. Ten nám za odměnu zpřístupní místnost s menší zbrojnicí. Pomocí počítače si otevřeme kryt a pořádně doplníme zásoby. Na stole si ještě můžeme projít PDA Michaela Abramse. To nám prozradí přístupový kód 651, jenž se dozajista bude hodit, pokud zvolíme druhou variantu průchodu levelu.
K této volbě se dostaneme velice záhy. Poté, co projdeme komorou reaktoru, se přes skladiště prostřílíme až k ovládacímu panelu EFR systému. V tento okamžik se s námi spojuje seržant a informuje nás o dvou možnostech, co máme k dispozici. Aktivací systému dostaneme k dispozici dostatek plošin, po nichž se postupně dopravíme až na místo určení. Zvolíme-li využití servisního můstku, musíme se připravit na pořádnou řezničinu. Snad na každém metru narazíme na Impy a krvežíznivé pavouky. Je tak na každém z nás, jaký styl mu vyhovuje. Než však uděláme toto rozhodnutí, tak ještě slezeme po žebříku dolů. Hned zkraje narazíme na potřebnou lékárnu a v prohlubni najdeme i brnění. Jakmile se k němu přiblížíme, tak se na nás sesype tlupa Impů. Jejich odražení nám zpřístupní kontejner plný užitečného vybavení. Bylo by tedy škoda si pro něj nedojít.
Volba padla na aktivaci systému. Nejprve po vysunuté rouře přeskočíme na protější terasu, z níž následně hupsneme na otáčející se můstek. Dveře po pravé straně svítí zeleně, zamíříme tedy k nim. V malé místnosti zapneme zbylé procesy EFR, což nám odemkne druhé dveře. K nim je opět zapotřebí z můstku doskočit, což dokáže být dost záludné. Za dveřmi si můžeme zajít doleva do menšího skladu nabrat nějaké ty lékárny, armor a munici. Ale pokud všeho máme dostatek, můžeme svou pozornost rovnou soustředit na pohybující se plošinky. Na jednu z nich si nasedneme a necháme se odvést k dalším dveřím do nitra sektoru 4. Přitom se nezapomeneme skrčit u rotujících tyčí.
Nyní jsme se dostali k zařízení na vybíjení energie. Po pozdravu s pavouky sejdeme po kovovém schodišti k ovládacímu pultu a zařízení aktivujeme. Vysunutá ramena nám poskytují dostatečně velké plošiny k přeskákání na druhou stranu. To se nám pokusí znepříjemnit dvojka Impů. Po opuštění tohoto pracoviště na nás opětovně čeká projížďka na plošině. Na té se držíme uprostřed, abychom se vyhnuli náhodnému zásahu vystřelujících tyčí. To jsme již téměř u konce svého putování. Skrz okno zahlédneme několik mariňáků odolávajících útoku pavouků. To je neklamné znamení blížících se trablů. A taky ano, sotva doplníme zdraví a armor, projdeme dveřmi přímo do spárů pavoučí královny. Nadešel čas provětrat svůj rotačák a sejmout překážku bránící nám opustit laboratoře Alfa.