Gameplay – Doom 3 (Recycling – Sector 2)
Poničenou halou dojdeme do prosklené kanceláře, v níž krom PDA Jeffrey Moena najdeme ovládací panel pump. Jeho stisknutím je reaktivujeme, což upoutá pozornost mocného nepřítele. Ten nás na monitoru před námi informuje o svých plánech. Až k Marsu dorazí vesmírné lodě, tak je využije k invazi na Zemi. Dostáváme tak odpověď na otázku, jaké rozhodnutí při odesílání zprávy bylo správné. Kdo se rozhodl zprávu raději neodesílat, se sice přiklonil k rozumnému řešení, ovšem málo na plat. Peklo si posily přivolalo samo a nikdo je nebude moci varovat. Naše dny jsou sečtené, ďáblu nemáme šanci vyváznout. Svůj slib okamžitě demonstruje přivoláním několika Impů. Z kanceláře vyskočíme oknem a postaráme se jim o přivítací večírek.
Jelikož je schodiště poničené, jsme nuceni trochu improvizovat. Pohled na pohybující se pumpu před námi, nám vnukává geniální nápad. V dolní poloze nasedneme na píst a necháme se jím vyvést k ocelovému můstku. Za dveřmi se je potřeba připravit na pořádný nápor démonů. No, ono celkově na nás čeká náročnější putování, kdy snad za každým rohem narazíme na nepříjemné překvapení. Tak snad vypomůže bezpečnostní skříňka hned vedle uzamčených vrat k jednokolejce. Pokud si někdo pamatuje, tak příslušný kód 483 jsme našli v předchozím sektoru u Nicka Sadowaje. Ale pokud někdo nenašel, není důvod zoufat, cestou zpět narazíme na další PDA, kde tento kód objevíme znovu. A pak si zaslouženou odměnu budeme moci vyzvednout.
Ale v tuto chvíli si musíme poradit se zamořením, jenž nám brání použít jednokolejku. Vydáme se tedy na krvavou pouť chodbami sektoru 2. Jak již bylo řečeno, cestou si budeme muset poradit s nespočtem Impů, Revenantů a Lost-soulů. A můžeme si být jistí, že na zákeřnosti se nešetří. Než se nám podaří dorazit k zablokovaným dveřím, tak naplno otestujeme svou intuici. Pohled na dveře je samozřejmě podmíněn tím, že se na rozcestích držíme vlevo. Zabočíme-li vpravo, tak narazíme na konzoli nad uzavřenou místností. Stiskem příslušného tlačítka zapneme odsávání, za jehož přispění bude jedovatý plyn odsát. To je okamžik, kdy si je zapotřebí krýt záda. Trojice Impů chtějíc využít okamžik nepozornosti nám vpadává do zad.
Hned, co jim vysvětlíme, jak se věci mají, zamíříme k dříve uzamčeným dveřím. Za nimi nám zkříží cestu nový druh démona. Malý, okřídlení Cherubíni dokáží svou rychlostí dost potrápit. Ale nic s čím by jsme si nedokázali poradit cestou k výtahu do podzemí. To se stalo domovem obávaných Mancubusů. Po kratičké animaci si to s nimi pěkně ručně vyřídíme. Sice je obří a vydrží dost zásahů, ale neoplývají nijak závratnou rychlostí. Najdeme si proto nejbližší sloup, za nímž budeme v bezpečí před jejich ničivým raketovým útokem. Celkem si budeme muset poradit se třemi kousky, než s povzdychem toto místo po šikmé plošině opustíme.
S pocitem, že nejhorší máme za sebou, nasedáme do výtahu. K naší smůle jsme vrženi do chodby zaplavené jedovatým plynem. Štiplavý pocit v plicích jasně ukazuje na krátící se čas. Bez okolku doběhneme k nejbližšímu panelu a aktivujeme ho. Hned poté následuje i druhý a třetí panel. Teprve nyní se můžeme zhluboka nadechnout, abychom nabrali síly na likvidaci Revenanta. Poslední zádrhel v této etapě našich peripetií na Marsu. Na konci chodby najdeme ležet Johnsona Scotta. V jeho PDA je ono předeslané připomenutí kódu ke skříňce, u níž opětovně stojíme. Tedy spíše stojíme u dveří k jednokolejce vedoucí do tajuplných laboratoří Delta.