Gameplay – Doom 3 (Delta Complex)
Jsme zpět na Marsu a opětovně s holýma rukama. Peklo se nám jak jinak vysmívá. Chvíle, kdy namíří invazi na Zemi, se nezadržitelně blíží a my nemáme příliš času to zastavit. Bez váhání tedy v boxu popadneme pistoli se samopalem a zamíříme k otvoru do servisní šachty. U vstupu vedle těla mrtvého technika sebereme baterku. Hned se nám líp orientuje v šachtě, kde se povalují granáty, armor a něco málo munice do samopalu. Chodbu, do níž šachta ústí stráží Komando s rotačákem, dalšího kousku do naší sbírky. Než se vydáme dveřmi do sektoru 3, ještě si odběhneme do notoricky známe, krví popsané chodby pobrat munici do rotačáku a motorovou pilu. Otevřením přechodových dveří jsme opět u zničeného mostu sektoru 3. Chodba k výtahu je přímo zamořená pavouky. Je tak na zváženou, jestli v rámci šetření munice první šik nerozprášit granátem.
Ale celkem se nemá smysl nějak dlouho rozmýšlet, pavouci vylézají z děr jak o život. Takže jakmile si trochu proklestíme cestu, tak se rozběhněme k výtahové šachtě. V tom se nám ještě pokusí zabránit komando. Těsně před výtahem je po pravé straně polička s plazmovkou a trochou té munice. A vzhledem k tomu, že v tom všem shonu není zrovna dobře vidět, není žádným uměním ji minout. Výtah je sice mimo provoz, ale žebřík nám k výstupu k šachtě ventilace poslouží stejně dobře. Ventilace nás dostává do spojovacího tunelu, v němž se připravme na pořádnou zábavu. Nejprve pod námi kráčí Komando s rotačákem, posléze na nás vyběhne klasický Komando. Munice tedy mizí závratným tempem. Naštěstí tu hned na začátku v rozbité bedně najdeme brokovnici s nějakou tou municí.
Při procházení tunelem se proti nám teleportuje Archvile a téměř okamžitě si povolává na pomoc Komanda. Pokud máme nabitou kostku duší, neškodí ji použít. Nejenže efektivně pošleme Archvila zpět do pekla, ale zejména si doplníme pošramocené zdraví. Jak při jejím použití totiž zjišťujeme, protivníka připraví o jeho životní energii a předá ji nám. Mocná to zbraň s dvojím účinkem. Doplněné zdraví se bude náramně hodit, jelikož za dveřmi z tunelu na nás čeká další Archvile se svou armádou. Přivolaným výtahem si sjedeme o patro níž, přičemž si dáme pozor na nepříjemné Komando s rotačákem. V navazující chodbě si ještě budeme muset popovídat s Revenantem a pak již rychle výtahem do Delta autority.
Tam narazíme na zraněného Swanna. Od něj se dozvídáme o seržantovi. Jde jen těžko posoudit, jak dlouho ho peklo ovládalo a záměrně nás vedlo ke krokům, co měly ohrozit Zemi. Nyní se v plné nahotě ukazuje, kdo v dilematu zda zprávu odeslat či nikoli, měl pravdu. Swann nám dává své PDA, s nímž získáváme potřebné povolení vyrazit k archeologickým vykopávkám zničit pekelnou bránu. Zraněného Swanna necháváme svému osudu a projdeme do vedlejší chodby k otvoru do šachty. Tou se protáhneme k žebříku. Z něj následně přeskočíme do šachty nad tou první. Na jejím konci pobereme z polic, co se dá a tlačítkem na zdi spustíme žebřík. V prostorách pod námi se připravíme na tuhý boj s dvojicí Archvilů. Pomocí PDA Swanna si odemkneme dveře, semeleme Revenanta za nimi a vyrazíme sjednat pořádek do CPU Complexu.