Gameplay – Doom 3 (Caverns Area 1)
Jeskyně, skok do neznáma, jenž zaručeně bude bolet na každém kroku. Sotva opouštíme kabinu výtahu, běží nás uvítat hejno pavouků. Předzvěst tuhého boje, na nějž se je nutné připravit. Po této menší rozcvičce vystoupáme po schodech ke kancelářím údržby. Při tom nezapomeneme nakouknout do otvoru v podlaze přímo pod těmito schody. Trocha toho proviantu se v nadcházejícím masakru bude hodit. Prostřílet se komplexem údržby vyžaduje pořádnou dávku odhodlání a postřehu. Za to jsme odměněni pohledem na zásobovací výtah. Ten je k naší smůle deaktivovaný a pokud se chceme vydat hlouběji do podzemí, musíme si jej zpřístupnit. Budova proti nám má uzamčené dveře. No, nedá se nic dělat, obejdeme ji a pomocí ovládání si spustíme požární žebřík. Ze střechy následně přeskočíme na kovovou konstrukci, po níž vlezeme do okna budovy. Hned za ním najdeme počítač, v němž aktivujeme zásobovací výtah. Ve vedlejší místnosti najdeme výtah do přízemí, přímé to cesty k ovládacímu panelu venku. Při čekání na zásobovací výtah prověří naše schopnosti houf démonů. Nezapomeneme si proto zprava u výtahu slézt do šachty pro munici do rotačáku a armor.
Hluboko pod zemí si poradíme s otravou s rotačákem a po rozpadlé konstrukci mostu vyrazíme k protější stavbě. Při tom nás zaskočí Archevile přivolávající Hell Knighty. Jeho likvidace je proto prioritou, pokud hodláme z této smrtelné pasti vyváznout živí. Likvidací posledního démona se nám zpřístupní ovládání žebříku ke stanici regulačních pump. Po vstupu vyjedeme výtahem do druhého patra, kde si naběhneme na zavřené dveře vyžadující bezpečnostní kartu. Vyrazíme tedy těmi druhými na střechu budovy a po žebříku vyšplháme k tepelným regulačním pumpám. U nich nás čeká trochu toho kaskadérského umu. Nejprve k přesunu využijeme sérii žebříků, čímž se dostaneme k vysouvajícím plošinám. Po těch je zapotřebí seskákat až úplně dolů. Skrčeného za rourou zde najdeme technika Katayma. Ten nám ochotně věnuje svou přístupovou kartu. Ovládacím panelem si vysuneme žebřík, jehož absence nás před okamžikem nutila ke krkolomným skokům. Tím nám již nic nebrání se vrátit k uzamčeným dveřím.
V místnosti za těmito dveřmi na stole nalezneme PDA Roberta Codyho. S emotivního líčení pochopíme, jak náročná práce v těchto místech byla. Ať se údržbáři hnuli kamkoliv, pronásledovalo je prokletí jeskyní. Druhými dveřmi opustíme místnost, načež zaměříme pozornost k žebříku vlevo. Na střeše kukaně najdeme skrytý prostor s trochou toho proviantu. Poté vyrazíme dveřmi za kovovým můstkem do spojovací chodby. V té se příliš nezdržujeme, jelikož nechceme na vlastní kůži otestovat, jaké to je, když se s námi propadne podlaha. Co nejrychleji tedy přeběhneme a popereme se s nástrahami této chodby, na jejímž konci najdeme vrata do větší jeskyně. V té nás pekelná reforma připravila o můstek na druhou stranu. No, jen co si poradíme s uvítacím výborem, budeme muset najít jinou cestu.
Tu nám poskytne přítomný jeřáb. Vylezeme do jeho kabiny, z níž jeřáb natočíme k druhé straně. Hned nám jeho rameno poslouží jako improvizovaný most. Nejprve seskočíme na plošinu s nákladem a z té to již není daleko na terasu budovy. Ta nás dovádí k výtahu ještě hlouběji do podzemí. Než však budeme moci výtah použít, je zapotřebí otevřít bezpečnostní dveře. To samozřejmě přilákává pozornost démonů. Po troše akce si konečně přivoláme výtah, s nímž se sveze i Hell Knight. Máme tu tak ještě trochu té pekelné jízdy, než se pustíme do podzemí. Z místnosti se prostřílíme k poničenému mostu, za nímž najdeme výtah do dalšího patra vykopávek.