Gameplay – The Punisher (Central ZOO)
Ma Gnucci na sebe s reakcí na smrt syna nenechala dlouho čekat. Na Franka čeká u domovních dveří nemilé překvapení. Nájemný žoldák Carl Burbank, v podsvětí známí spíše jako Bushwacker unesl Joanu. Vzkaz v tomto ohledu z ní jasně, dorazit v jedenáct hodin do centrální Zoo. Ta je dozajista místem, které stojí za to navštívit, ovšem na kochání roztodivnou faunou nebude nejspíše příliš času. Bushwacker má k ruce desítky střelců s jediným cílem, odpravit Punishera. Není tedy na škodu si trochu ušetřit práci. Po proniknutí na pozemek Zoo dostáváme do rukou gaunera, jehož blízké setkání s drtičem přesvědčilo ke spolupráci. Pokud se rozhodneme přistoupit na jeho pomoc, dovede nás do přilehlého baru, kde svým kolegům nařídí složit zbraně. To nám dovolí bezpečný průchod tímto místem, ale to naprosto neodpovídá naší zášti ke kriminálním živlům, že.
Mnohem raději se prostřílíme touto budovou a po nutné čistce na přilehlém dvorku si vezmeme do parády dalšího gaunera s nějakou tou důležitou informací. Ta nám dává představu, kam má Bushwacker namířeno, takže se mu můžeme vydat po stopě. Kancelářská budova po levé straně je jak jinak plná pistolníků čekající na náš příchod. Nejprve však na toaletách narazíme na dalšího gaunera, jenž by neměl ujít naší pozornosti. Trocha toho vymáchání v záchodové míse jej přiměje ke spolupráci. Jen již nesmíme očekávat takovou ochotu jako v předchozím případě. V okamžiku, kdy to budeme nejméně čekat, varuje své kolegy před naší přítomností. I tak to má své pozitivum, nemusíme čekat odkud kdo vykoukne, máme je všechny pěkně na mušce. Nic nám tedy již nebrání se prostřílet i dalšími kancelářemi až k avízované expozici deštného pralesa.
A jelikož není na škodu mít přehled, co můžeme od tohoto místa očekávat, přichází na řadu náš tolik oblíbený výslech. Když se k tomu dodá exotická lokace s bazénkem plným piraň, je více méně jasné, že dosáhneme svého. I tento gauner je ochotný spolupracovat a v případě ušetření života jít s námi a říci ostatním, aby nestříleli. Jenže to by ty piraně nesměli být tak lákavou atrakcí. Takhle nám nezbývá nic jiného, než se pěkně po staru prostřílet až k aztéckému chrámu, další zastávce plné krvežíznivým přisluhovačů rodiny Gnucci. Zdejší tvrdou práci nám tak může trochu zpříjemnit rituální obětiště, jakožto originální způsob, jak sprovodit ze světa pořádného grázla.
Ale na nějaké kochání unikátním prostředím Zoo není čas. Na našich bedrech leží lidské životy. A to nejen ten Joanin, ale i místních hlídačů. Jednomu zachráníme život v následujících okamžicích, kdy se ho dva gauneři pokusí použít jako živý terč. Vděčný strážný nás za to varuje před připravenou pastí. Tu Bushwacker nechal nastražit u kamenného oblouku. Nezbývá tedy nic jiného, než se vydat vlevo do výběhu zvířat. Pohled na zmasakrované kusy zvířectva nás jen utvrzuje v pokračování nelítostné likvidace všech zločineckých živlů. Chuť si hned můžeme spravit po vyběhnutí schodů, kde nevědomky sleduje výběh pod sebou gauner s nějakou tou informací. Po chvilce balancování nad propastí se ochotně podělí o lokaci zbraní v údržbářské skříni. Není-li akutní doplnit munici, můžeme okamžitě proběhnout do protějších dveří a dostat se k výběhu za zhrouceným kamenným můstkem. Tento výběh nás dovede až k bráně s vyděšeným hlídačem. Ten ze strachu o svůj život i zvířat odmítá otevřít, dokud se nepostaráme o všechny padouchy.
Dokončením kompletní čistky jsme nasměrováni do pavilónu ptactva. Než se však dostaneme na kobylku Bushwackerovi, musíme zachránit dvojici zajatých strážných. A při té příležitosti by nebylo od věci se pokusit odhalit velkou záhadu. Jak se Bushwackerovi podařilo obsadit Zoo, aniž by vyvolal jakýkoliv poplach. A kdo jiný by byl vhodným pomocníkem při získání takové informace, než strach nahánějící nosorožec. Ten přesvědčí i toho nejzatvrzelejšího padoucha, aby přiznal, že podplatili stráž u brány. Nelichotivé to zjištění, ovšem nezbývá, než věřit v poctivost těch, co potkáváme cestou. Zvlášť když další strážný nám má krýt záda v následující přestřelce v pavilonu ptactva jižní Ameriky. Ovšem po Bushwackerovi stále ani památky. Nezbývá tedy než pokračovat do vedlejšího pavilonu.
Zde nás čeká krátká přestřelka mezi akvárii. A jelikož přeci jen již ztrácíme trpělivost, bereme si do parády gaunera, na něhož máme jasnou otázku, jak najít Bushwackera a Joanu. Odpověď nás však příliš nepotěší. Tento gauner ví jen o nachystané léčce a je ochotný ji svým kumpánům vymluvit. No jasně, na promlouvání tu máme zbraně, zvlášť když nejde o nijak smrtelnou past. Těch několik rádoby schovaných hrdlořezů nám nezabere ani minutu. Alespoň, že se trochu pobavíme s jejich velitelem. Ten při pohledu na elektrického úhoře nadhodnocuje svou cenu. Prý, když ho necháme jít, tak jej Bushwacker vymění za dívku. Tak to by mě hodně překvapilo, kdyby nějakého pěšáka vyměnil za svůj trumf. Zvláště, když jí plánuje použít k záchraně vlastního života.
K tomuto zjištění docházíme po nějakém to střílení v pavilonu ryb. Bushwacker nám zde dává jasně najevo, že nadešel čas volby. Buď se pustíme do jeho pronásledování, nebo zachráníme Joanu. A to není nijak těžká volba, Joana má přednost. Schodištěm pro zaměstnance vyběhneme do místnosti před expozicí piraň. Po trošce toho úklidu si můžeme otevřít mříž k zásobě nějaké munice, k níž se však dostaneme až z druhé strany přes expozici. Mnohem více nás tedy zajímá tlačítko po pravé straně, jenž nám otevře spojovací vrata. V tento okamžik začíná závod s časem. Za tři minuty plošina s Joanou doklesá do jezírka s piraňami. A tomu je potřeba zabránit. Bez váhání vylézáme po žebříku, probereme odpor a ke své nelibosti zjišťujeme, že je ovládání plošiny zničené. No nedá se nic dělat, řešení záchrany Joan musíme dostat s gaunera postávajícího u tohoto ovládání. Toho představa být krmením pro piraně příliš nebere a po chvilce drahot nás směruje k vypouštěcímu ventilu za následující dveřmi.