Gameplay – Call of Duty (Training)

Tato první tréninková mise je spíše takovou nutností, kdy se nás hra snaží seznámit s možnostmi ovládání. V americké kampani se ujímáme role vojína Joe Martina, pro něhož je neustálý vojenský dril cvičiště trochu monotónní. On přeci přijel bojovat s nacisty a onen den D stále nepřichází, tedy prozatím.

První série cvičení nás má naučit pohybu. Dostáváme tedy rozkaz zaměřit svůj zrak na pětici velkých plakátů. V dalším kroku se dozvíme o klávese TAB, po jejímž stisknutí se zobrazí seznam misí. Ty hotové máme odškrtnuté, zbylé je teprve potřeba dokončit k zdárnému splnění celé mise. Na závěr tohoto setkání máme popojít k vyznačenému místu. Tímto je toto základní seznámení považováno a vyřízené a jsme odesláni na další stanoviště.

Překážková dráha má prověřit schopnost efektivního pohybu po bojišti. Nejprve se tak protáhneme nízkou rourou vyžadující přikrčení (C), vzápětí si zaskáčeme přes překážky (mezerník) a chybět samozřejmě nemůže nezbytná dávka plížení (Ctrl). Na závěr ještě čeká překování dřevěné zdi, čímž máme pohybové cvičení za sebou. Po něm jsme odeslání do dveří za námi, kde se nás ujme seržant Moody.

V tuto chvíli konečně dostáváme do rukou nějakou zbraň. Nejprve si vyzkoušíme M1A1 Carbine, s níž je zapotřebí 6x střelit do terče. Po nutné pochvale dostáváme příkaz střelbu opakovat, tentokrát s přiblížením přes mířidla. Ovšem nemělo by to hrát žádnou roli, hlavně že bude sedět celkový počet zásahů terče. Následně je nám do rukou svěřena odstřelovací puška Springfield. Úkol je stejný jako posledně, jen s tím rozdílem, že jsou vyžadovány dvě a dvě rány. V dalším boxu se nám do rukou dostává legendární Thompson. Deset zásahů do terče nás posune k vysvětlení alternativního využití zbraně. Stiskem klávesy Shift můžeme protivníka skolit úderem pažbou. Výcvik střelby následně ukončíme třemi zásahy do terče, přičemž mezi jednotlivými výstřely změníme zbraň. Přeci jen někdy je lepší volbou puška a při bojích na blízko pak zase samopal.

Nezbytnou součástí tréninku by mělo být i používání granátů. Hned, co se nám dostanou do rukou, dostáváme příkaz hodit jej po jednom kousku do dveří a dvou oken. Přitom není záhodno myslet na bezpečí a krýt se před nepřátelskou palbou. Toho lze efektivně využít nakláněním klávesami E a Q. Ale pokud by jsme přeci jen nějaký ten šrám schytali, není důvod k panice, lékárny nás zase dostanou zpět do kondice. A jak se říká to nejlepší na konec. Na stolku popadneme výbušninu a doběhneme ji upevnit (F) na cvičnou zídku. V tuto chvíli nám již nic nebrání projít brankou do prostoru kasáren a doufat, že příští den konečně přijde rozkaz v plné zbroji nasednout do letadla.