Gameplay – Doom 3 (Communications)
Přechodovou komorou se dostáváme do garáží komunikační věže. Bez váhání zamíříme k výtahu. Tedy drobné zaváhání si přeci jen dovolit můžeme. Zastávka na doplnění zdraví a posbírání armoru je přímo nezbytností. Přitom se na nás z podlahy vyřítí pořádná potvora. Když zamíříme ke vzniklé díře, získáme nějaké to vybavení navíc. Poté již použijeme výtah směřující vzhůru. Chodbou se prostřílíme do vstupní haly. Po levé straně se skrz okno můžeme zadívat na dráhu jednokolejky. Zapamatovat si toto nástupiště se nám bude zanedlouho hodit. Dveře k jednokolejce jsou prozatím jak jinak, než uzamčené. To samé však platí i o vstupu do komunikačního centra. Zamíříme tedy k pultu s počítačem, v němž si tyto dveře odemkneme. Při tom je zapotřebí počítat s trochou toho vyrušení ze strany démonů.
Jakmile projdeme dveřmi, tak se nám přes prosklené centrum naskytne pohled na Swanna a jeho gorilu. Ti zničili komunikační panel a míří kamsi do neznáma. Trochu nejistě vyrážíme očíhnout škody. Snad nebyli až tak důslední a k odeslání zprávy se přeci jen dostaneme. Bohužel, k naší smůle je centrum naprosto nepoužitelné. Odtud se nám depeši odeslat nepovede ani náhodou. Naštěstí přichází od seržanta nové instrukce. Když se přesuneme až na vrchol věže k ovládání satelitu, budeme moci odeslat zprávu odtamtud. V centru rychle popadneme PDA Seamuse Blaka, jímž si odemkneme dveře, které jsme minuli před schodištěm do komunikačního centra.
Nyní nás čeká zase trocha té řezničiny v chodbách věže. Ta nás dovede až k výtahu do nižšího patra. Právě se nacházíme v srdci věže, se spoustou kabelů a nastavovacích tyčí. Mezi nimi se zanedlouho dostaneme na můstek s rozcestím. Dveře proti nám vedou do malého skladu s trochou toho proviantu. Pro nás jsou tím pádem podstatné dveře vpravo. Ty nás dostávají ke stroji v pravidelných intervalech vysouvající tyč. Chvilku si počkáme na její zasunutí a proběhneme ke dveřím na druhé straně. To jsme opět u výtahu nahoru. Během svého putování nalezneme zkrvavenou mrtvolu Bena Wolfa, vedle níž leží jeho PDA. V něm se nám zadaří najít přístupový kód 246 k bezpečnostní skříňce na stanovišti mariňáků. K tomu se dostáváme hned po přestřelce v následující chodbě. Ono nám svým způsobem ani nic jiného nezbývá, když dveře vpravo jsou uzamčené.
Stanoviště mariňáků je pro nás důležitou zastávkou. Nejenže vybrakujeme skříňku, ale hlavně si v počítači aktivujeme robota. Ten nás provede přes několik zamčených dveří až k výtahu na vrchol věže, k ovládání satelitu. V okamžiku, kdy zasuneme komunikační kartu do uplinku, nás kontaktuje Swann s doporučením tuto zprávu neodesílat. Přeci jen nevíme, s čím máme to dočinění a přílet lodí by mohl způsobit armagedon. Kdyby se tyto kreatury dostaly na Zemi, byl by to masakr. Chvíle volby nadešla. Buď se rozhodneme jako správný mariňák splnit rozkaz a potvrdíme odeslání nebo dáme na doporučení Swanna a odeslání zrušíme. V obou případech jsme nasměrováni zpět ke vlaku, nejrychlejší cestě k laboratořím Delta.
Představa, jak se trmácíme přes polovinu věže až téměř na začátek našeho snažení, není dvakrát příjemná. Proto ve výtahu zvolíme nejspodnější patro, servisní tunely. Přes ně se relativně rychle prostřílíme k dalšímu výtahu. Tomu, který jsme na počátku použili k opuštění garáže. Máme tak trochu prostoru na taktizování. Pokud nám v garáži zbylo nějaké to zdraví a armor, můžeme se pro ně zastavit, než zmačkneme tlačítko patra komunikace. To jsme jen jednu spojovací chodbu od auly se zastávkou vlaku. A jelikož již máme dveře odblokované, nic nám nebrání vyrazit vstříc dalšímu nebezpečí.