Gameplay – Doom 3 (Mars City Undergrounds)
Po vysednutí z výtahu upoutává naší pozornost mariňák za neprůstřelným sklem. Jeho prací je hlídat vstup do podzemí komplexu. Ve své podstatě je srdcem celé základny, jelikož se zde nacházejí generátory energie a spousta dalších klíčových systémů. Při svém postupu tedy musíme brát zřetel, že zde dělá spousta dalších lidí. Neměli by jsme se proto ukvapit při použití své zbraně. S tímto varováním nám mariňák otvírá skříňku s vybavením. Neprůstřelná vesta, baterka, pistole a něco málo nábojů se budou ve stárnoucích chodbách dozajista hodit. Ještě test radiové komunikace a můžeme s klidným svědomím vyrazit na cestu. V následujícím prostoru narazíme na muže obsluhující jeřáb. Až opustí své místo, tak si pro ukrácení dlouhé chvíle můžeme kliknout na ovládací panel, načež jsme důrazně upozorněni, abychom to nečinili.
Sotva pokoříme schody, narážíme na muže varující nás před hledáním ztraceného vědce. Je si více, než jistý, že jeho zmizení má přímo okultní rozměr. Nechápavě zakroutíme hlavou a odejdeme dveřmi do vedlejších prostor. Zde narazíme na technika kontrolujícího svého kolegu při rutinní opravě. Toto místo je pro nás podstatné kvůli skříňce po levé straně. Vedle ní najdeme ležet PDA, z nějž se dozvíme informaci o změně hesla kvůli nedávnému zmatku. Zadáním kódu 531 si otevřeme skříňku, z níž si vezmeme nějakou tu munici a armor.
Chodby energetického jádra nás dovedou až k muži u panelu ovládání vysutého můstku. Ten nás směruje po schodech dolů do garáží. V nich jak jinak hlídkuje mariňák, od nějž se dozvídáme o nutnosti opustit bezpečí budovy a po povrchu planety přeběhnout do protější budovy komunikačního centra. Stiskneme tedy ovládání přechodové komory. Než se komora otevře, je potřeba chviličku vyčkat, než se vyrovná tlak. Poté stiskneme tlačítko na panelu uvnitř komory a po opětovném srovnání tlaku s minimální venkovní hodnotou můžeme urychleně přeběhnout přes most ke komoře na druhé straně.
Konečně jsme uvnitř komunikačního centra. Chodbou dojdeme k výtahu, vyjedeme do potřebného patra, jímž projdeme až ke dveřím centrály. Za nimi nacházíme vyděšeného vědce. Ten si příliš pozdě uvědomil riziko svého experimentu. Interdimenzionální brána odhalila odpověď na palčivou otázku, zda existuje peklo. Ďábel je reálný, o čemž se vzápětí přesvědčíme. Vědcova snaha sabotovat kolegy, aby neotevřeli bránu, selhala. Na záběru kamerového systému můžeme sledovat ztrátu kontroly nad experimentem. Cosi zlého prošlo do tohoto světa. A to něco právě posedlo i vědce. Chtě nechtě se o něj postaráme v okamžiku, kdy přijímáme radiovou komunikaci od seržanta. Všichni mariňáci se s okamžitou platností mají vrátit na velitelství.
Stejnou cestou se z komunikační věže vrátíme do garáží. Při otevírání druhé přechodové komory zaznamenáváme drobné zakolísání. Natolik velké, abychom za lehce pootevřenými dveřmi viděli posedlého technika odtahovat tělo kolegy, s nímž jsme před okamžikem mluvili. Je jasné, že cestu zpět si budeme muset prostřílet. Posedlí se nás pokusí rozsápat, umlátit hasáky i zastřelit. Různorodosti se meze nekladou a ve špatně osvětlených chodbách si je potřeba dávat pozor, odkud se zjeví nebezpečí. Opatrně vyběhneme schodiště k panelu, jímž jsme viděli muže deaktivovat můstek. Pomocí panelu si můstek opětovně seskládáme, abychom se dostali k protějším dveřím. Pokud někdo potřebuje, může seskočit dolů posbírat nějaký ten armor.
V místnosti za těmito dveřmi je nejprve potřeba na panelu v zadní části najít PDA Franka Delaueha. Zkopírováním jeho přístupových kódu získáváme povolení otevřít potřebné dveře. Zanedlouho se dostáváme do prostoru, kde na bedně upoutá naši pozornost armor a brokovnice. V okamžiku, kdy si pro ně dojdeme, se s námi propadá podlaha. Ocitli jsme se v omezeném prostoru s trojicí posedlých. Máme hned příležitost si vyzkoušet novou hračku. Poté po žebříku vylezeme nahoru a pokračujeme ve své cestě. Ta nás po chvíli dovádí do chodby, kdy poprvé ochutnáme peklo v nefalšované podobě. Imp, démon vrhající ohnivé koule se od tohoto okamžiku stává naším věrným společníkem. Než dosáhneme výchozího bodu, budeme jich muset pár poslat tam, odkud vylezli.
Při vybíhání schodů si je potřeba dát pozor na padající traverzy. No jo, naložená plošina jeřábu byla zkrátka až příliš velkým lákadlem, než aby zůstala nevyužita. Dveře, jimiž jsme sem prošli, jsou v tuto chvíli zamčené. Musíme tedy zamířit na stanoviště ochranky, kde si panelem u neprůstřelného skla otevřeme. Přitom si dáme pozor na mariňáka, co nás na začátku vybalil. Na první pohled nám může připadat posmrti, ale sotva ho vyrušíme, tak do nás napumpuje dávku ze své brokovnice. Naštěstí tu máme přístroj na regulaci zdraví, tak máme prostor zkorigovat ztráty před návratem do Mars city. Pokud by měl někdo chuť si pohrát s ovládacím panelem, dozajista by odhalil možnost si pomocí něj otevřít i druhou skříňku se samopalem. Ono trochu té palebné síly navíc dozajista přijde vhod. Jen v těch nejděsivějších nočních můrách si lze představit, co na nás ještě čeká.