Gameplay – Medal of Honor: Allied Assault – BreakThrough (Gela Firefight)

Společně s britským důstojníkem Terry Lyndonem míříme vypomoci 82. výsadkové se zabezpečením vesnice. Ovšem v instruktáži se nedostáváme příliš daleko. Přímo proti nám vyjíždí tank. A jelikož výstřel z děla nevypadá na přátelské pozdravení, strhává Lyndon volant doprava. Ve spěchu parkuje před vchodem do malého baráčku, v němž je uložená drobná pojistka. Ze stolu popadneme pancéřovku a obrněnému agresorovi vysvětlíme, kdo je tu pánem. To nám otvírá prostor pro další přesun. Vyběhneme za Lyndonem na cestu vedoucí kolem vraku havarovaného kluzáku. K němu nás sice kompas nenavádí, avšak přítomná zásoba munice i lékárna by se měli stát nutnou zastávkou. Navíc to tu je jak dělané pro přepadovou akci. K naší pozici právě míří dvojice náklaďáku s posilami. Zaujmeme obranný postoj u zídky, ideálního místa na krytí. Dle rozvážení si klidně můžeme nachystat zbývající střely do pancéřovky a všechny vojáky poslat k pánu přímo na korbě. Ale nijak velkým problémem to není ani konvenčním způsobem.

Nyní nám již nic nebrání k přesunu k nedalekému stavení, u něhož zuří přestřelka s protějším domem. Do té se v tento okamžik ještě nemusíme nijak zapojovat. Nejprve je potřeba zajít do domu a promluvit si s velitelem oddílu. Ten nás samozřejmě žádá o pomoc. To je chvíle, kdy se pustíme do finálního dobytí protější budovy. V jejím patře lze najít nějaké ty náboje a lékárnu. Co je zde zapotřebí zmínit, je kulomet nasměrovaný do vinice. Pokud se ho někdo chopí, musí počítat s vřavou útočníků. Je tedy praktičtější se mu vyhnout a rovnou přistoupit k proběhnutí vinice. To ani zdaleka není tak zábavné, jak by se mohlo zdát. Keře vinné révy v našem případě dělají terén značně nepřehledným, což komplikuje zaměření rozmístěných italských vojáků. Občas tak střílíme drobet naslepo při klestění si cesty k právě dopadnuvším výsadkářům.

S jejich pomocí máme zajistit okolí vesnice. Do té také během okamžiku vtrhnout nepřátelské jednotky a trochu zaměstnají naší pozornost. Tu je potřeba potrénovat pro nadcházející události. Při dalším postupu do středu vesnice narážíme na další odpor, jehož součástí je i tank. Takže v okamžiku, kdy jej zaslechneme přijíždět, na nic nečekáme při přesunu k dělu. Vedle něj tu je navíc kůlna, v níž najdeme tolik potřebnou lékárničku. Zničením tanku jsme si zablokovali přístupovou cestu, což nás nutí najít adekvátní alternativu. K tomu nám poslouží vedlejší stodola, přes jejíž patro se protáhneme za tank. Uvnitř se je potřeba připravit na trochu toho odporu. Za vynaložené úsilí jsme však v patře odměněni střelami do panceru a lékárnou.

Schody ze stodoly nás dostanou přímo za zničený tank. Na nějaké velké kochání svou prací však není čas. Je zapotřebí urychleně doběhnout k nedalekému kulometu k odražení přibíhajících útočníků. Ti jsou předzvěstí chystající ofenzivy. Sledujíc cestu zamíříme k odlehlejšímu domu. Před ním se nás u kopek sena ještě pokusí zaskočit několik vojáků, poslední to pěší jednotky, s nimiž se musíme utkat. Následující kroky nás dovedou do patra budovy. Zde si doplníme potřebné zdraví, v bedně nabereme pár střel do pancéřové pěsti a již se chystáme na příjezd tankové divize. K jejich likvidování primárně využíváme dvojici minometů, jimž sekundujeme pancéřovkoou. Její služby přijdou vhod, když už se tanky dostávají blízko domu a jsou již z ideálního palebného úhlu minometu. Avšak po pancéřovce kvůli omezenému množství střel šaháme až v krajním případě.