Gameplay – The Punisher (Ryker’s Island)
Nadešel konec vybavování se s vyšetřovateli. Jigsaw spustil svůj plán útěku, což znamená, že nadešel čas realizovat své záměry. Vyšetřovací místnost opouštíme v okamžiku propuknutí velké vzpoury. Nic neodláká pozornost od útěku, jako krvavá vzpoura vězňů. Velice záhy narážíme na vězně držícího v šachu jednoho bachaře. Máme tak hned dvojí motivaci se o něj postarat. Nejenže zachráníme život, ale jako bonus získáme jeho pistoli. Navíc vděčný dozorce nás bere do své kanceláře, kde si můžeme vzít ještě brokovnici. Konečně jsme vyzbrojeni a můžeme se vrhnout na tu divou zvěř v jídelně. Po čistce této místnosti proběhneme do kuchyně, kde si naběhneme na zamčené dveře. Nedá se nic dělat, musíme se ještě vrátit a dveřmi určenými pouze personálu si po schodech vyběhneme pro klíč. Ten leží vedle těla dozorce rozvaleného v okně nad jídelnou.
V tuto chvíli nám již nic nebrání v postupu blokem A, kde je samozřejmě zapotřebí udělat pořádnou čistku. Během té narážíme na grázla stojícího u počátku vzpory. A ten nám po několika vřelých slovech potvrzuje podezření, za celou vzporou stojí Jigsaw. Další cesta blokem nás dovádí ke stanovišti dozorců, kde najdeme žebřík na střechu. Bohužel však přicházíme příliš pozdě. Zdejší předsunutá hlídka Yakuzy bazukou zastavila přijíždějící vozidlo SWAT. Jak se zdá, veškerá špinavá práce zůstane na nás. Ale když už tu jsme, tak se alespoň pokusíme zjistit lokalizaci Jigsawa. Ten je podle všeho v kanceláři ředitele věznice. Když již víme kam zamířit, vracíme se zpět dovnitř věznice, kde se nám otevřela cesta do bloku D. Čistka může začít. K tomu by se samozřejmě hodily nějaké ty zbraně. Vyzpovídáme si tedy jednoho mukla, od něhož se dozvíme o molotovech v jeho cele.
Vyzbrojeni touto ničivou zbraní se můžeme vydat k dalšímu bloku. Od něj nás dělí zavřené mříže, takže se je potřeba nejprve zastavit na stanovišti dozorců a stisknout ovládací tlačítko. Tím si otevíráme přístup do bloku F, jímž se prostřílíme až k dalšímu stanovišti. Na něm právě dozorce informuje o kritické situaci v bloku G. Avšak i těžké ztráty mezi jeho kolegy ho nepřesvědčili nám otevřít. Zřejmě si budeme muset najít jinou cestu ke svému cíli. A ta vede kolem cel smrti. To je až příliš velké lákadlo, aby dokázal Frank odolat. Zvláště když v poslední cele narážíme na Ronnieho rozparovače. Ten ve snaze uniknout trestu nabízí obchod. Za svou svobodu vyzradí umístění pušky. To zní jako férový obchod. Vracíme se tedy ke stěně stisknout ovládání otevírání cel. Avšak jedním si Ronnie může být jistý, toto otevření mříží na svobodu nevede. Naopak exekuce popravy se kapánek urychlí.
Pod schodištěm se můžeme zastavit vyzvednout pušku, o níž nepříliš dobrovolně mluvil Ronnie a již nám nic nebrání vyrazit vyčistit pracovní dílny věznice. Nejprve narazíme na skupinku vězňů bavících se oběšením nebohého dozorce. A když už si dali tu práci s uvázáním oprátky, tak by byl hřích ji nevyužít, že. S trochou toho násilí si zajišťujeme poslušnost ušetřeného vězně, za což odvádí pozornost přátel ve vedlejší místnosti. Máme tak trochu víc prostoru naplánovat útok na prádelnu a zajetí dalšího mukla. Ten po troše toho opalování v mandlu udává polohu ukrytých molotovů, užitečného to nástroje při čištění v dílnách. To jsme již jen kousíček od výrobny poznávacích značek. A ve chvíli, kdy se do přestřelky s vězni vmísí zabijáci Yakuzy, přichází nasnadu zopakovat otázku, kde je Jigsaw.
Ocelové schodiště nás z výrobny dovede ke schodišti kancelářského komplexu. A jak se dalo očekávat, pomalu na každém kroku zde narazíme na Yakuzu. Prostřílíme se tedy do horního patra a následně pokračujeme v čistce mezi kancelářemi. To nás dovede až k té ředitelově, jenž je však již prázdná. Jigsaw zaujal pozici na střeše, kde drží rukojmí. To nás staví před hotovou věc. Chtě nechtě se musíme na střeše utkat s úhlavním nepřítelem vybaveným ukradenou technologií. To dělá s Jigsawa nebezpečného protivníka, jehož je v první fázi nejprve potřeba sestřelit z oblohy. K tomu je zapotřebí se několikrát dostat do jeho zad a zasáhnout jetpack. Ovšem tím nemáme ani zdaleka vyhráno. Jak velice rychle zjistíme, proti obrněnému obleku jsou obyčejné kulky naprosto k ničemu. Tady pomůžou jen výbušniny, k nimž můžeme přijít nedaleko dveří, jimiž jsme se dostali na střechu nebo také od přibíhajících nohsledů. Výbušniny lze následně připevňovat ke stěnám a v okamžiku, kdy jde Jigsaw kolem je odpálit. Ale mnohem snadnější mi přišlo mu je jednoduše házet pod nohy.